System DFC5.0, to narzędzie współpracujące bezpośrednio z mapami procesów systemu e-qsm5 oraz związanymi z nimi bazami danych. Umożliwia tworzenie elektronicznych formularzy, o bazodanowym charakterze zapisu informacji.
Moduł ten, stanowi uzupełnienie systemu e-qsm5 i jest przeznaczony do:
a) Projektowania formatek formularzy elektronicznych, zastępujących tradycyjne formularze tekstowe
b) Automatycznego tworzenia tabel bazy danych, w których przechowywane są informacje
c) Gromadzenia danych w systemie, w formacie bazodanowym, których źródłem są wszelkiego rodzaju zapisy, związane z poszczególnymi procesami.
Do najważniejszych cech modułu DFC, należą:
- Prosty i łatwy w użyciu edytor formatek dokumentów elektronicznych
- Automatyczne nadzorowanie tabel bazy danych, poprzez kontrolę zawartości formularzy
- Rejestracja w postaci rekordu, każdego wprowadzonego zapisu
- Pełna integracja z procesami i strukturą stanowisk opisanymi w dokumentacji SZJ
- Możliwość dalszej rozbudowy na życzenie Klienta
Dokumenty elektroniczne DFC stanowią główny element przekazywania informacji drogą elektroniczną.
Najważniejszą zaletą systemu jest w pełni wymuszony i zgodny z dokumentacją SZJ system przekazywania dokumentów oraz rejestracja zapisów, co nie tylko w znaczny sposób ułatwia nadzór i wdrażanie poszczególnych trybów postępowania, lecz dodatkowo pozwala gromadzić dane, które stanowią wartość dla potrzeb dalszych analiz.
Dzięki powiązaniu z funkcjonalnością systemu e-qsm5, otrzymujemy zatem:
a) Zgodność wykorzystywanego systemu informatycznego z obowiązującymi zasadami, określonymi w SZJ
b) Zintegrowany z mapami procesów system przekazywania dokumentów, z rejestracja nie tylko dokumentów ale także poszczególnych danych
c) Uproszczenie mechanizmów nadzoru z uwagi na połączenie funkcjonalności systemu e-qsm4 z regułami zawartymi w procesach, opisujących SZJ
d) Z uwagi na ‘wymuszenie’ trybu prowadzenia zapisów, uproszczenie mechanizmów wdrażania nowych procesów lub modyfikacji procesów istniejących
e) Znacznie prostsza, niż w przypadku tradycyjnych dokumentów, możliwość generowania zestawień dla poszczególnych rejestrów, w formacie umożliwiającym ich dalszą obróbkę.